تجهیزات آزمایشگاهی آذین
azin lab logo

فروش دستگاه آب مقطر گیری

فروش آب مقطرگیری یک بار تقطیر و دو بار تقطیر با ظرفیت های تولیدی متفاوت در تجهیزات آزمایشگاهی آذین

برای خرید انواع آب مقطر گیری GFL ساخت آلمان یا مدل‌های مشابه ایرانی با یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش، با ما تماس بگیرید. ضمن اینکه با عضویت در کانال تلگرام شرکت آذین می‌توانید از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های فروش ما مطلع شوید.

همراه با یک سال ضمانت

کلیه تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی با یک سال گارانتی به مشتریان محترم ارائه خواهد شد؛ بنابراین با خیال راحت از ما خرید کنید!

10 سال خدمات پس از فروش

برای تمامی تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی که از آذین خریداری نمایید 10 سال خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است.

تعمیر دستگاه آب مقطرگیری

برای تعمیر دستگاه آب مقطر گیری خود می‌توانید دستگاه را به کارشناسان فنی ما بسپارید تا آنرا برایتان تعمیر کنیم!

مشاوره رایگان قبل از خرید

همکاران ما در واحد فروش شرکت آذین، با افتخار و بردباری آماده پاسخگویی به سوالات پیش از خرید شما عزیزان هستند.​

قیمت آب مقطر گیری

(تماس بگیرید)

خرید آب مقطرگیری

برند GFL

برند GFL

آموزش نصب و راه اندازی دستگاه آب مقطرگیری خانگی / دندانپزشکی

دستگاه آب مقطر گیری

دستگاه آب مقطر گیری یکی از تجهیزات پرکاربرد آزمایشگاهی است که با رساندن آب به مرحله بخار فرار ناخالصی‌های موجود در آن را جدا می‌سازد. این ابزارها توانایی جدا کردن درصد زیادی از مواد معدنی و شیمیایی، میکروب‌ها، مواد ارگانیک غیر فعال و همچنین یون‌های برانگیخته را دارا هستند.

در حال حاضر دستگاه‌های آب مقطرگیری مدرنی روانه بازار مصرف شده‌اند که نه تنها پروسه تقطیر آب را تسهیل می‌بخشند؛ بلکه بسیاری از آن‌ها مجهز به امکاناتی هستند که می‌توانند خطر آلودگی‌ها را کاهش دهند.

 

چه ترکیباتی توسط دستگاه آب مقطر گیری حذف می‌شوند؟

 دستگاه آب مقطر گیری قادر است ترکیبات ذکر شده در زیر را به خوبی جداسازی نماید:

  • این تجهیزات دارای قابلیت تفکیک انواع نمک‌ها و ترکیبات آلی هستند.
  • سرب و سایر فلزات سنگین به کمک این ابزار پیشرفته به طور کامل از آب حذف می‌شوند.
  • با تبدیل آب به بخار کلیه آلاینده‌های موجود در آن مانند آرسنیک، نیترات، آهن و… تصفیه می‌شوند.
  • با رسیدن آب به درجه جوش تمامی میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا و باکتری‌ها از بین می‌روند؛ زیرا نمی‌توانند درجه حرارت بالا را تحمل کنند.
  • جداسازی تمام مواد معدنی که مضراتی مانند افزایش سختی آب را به دنبال دارند، در طول فرآیند تقطیر انجام می‌گیرد.
  • برای استریل کردن آب معمولاً به آن کلر می‌افزایند که بوی نامطبوعی را به همراه دارد. با استفاده از دستگاه آب مقطر گیری این مواد کاملا حذف می‌شوند.

 

چه ترکیباتی توسط دستگاه آب مقطر گیری حذف می‌شوند؟

 

انواع دستگاه آب مقطر گیری

در حال حاضر انواع مختلفی از دستگاه آب مقطر گیری در بازار موجود است که عبارتند از:

 

 دستگاه آب مقطر گیری یک بار تقطیر

در این تجهیزات کلیه پروسه تبخیر و تقطیر آب مقطر تنها در طی یک مرحله انجام می‌شود. برای ساخت بدنه این مدل از دستگاه‌ها متریالی مانند فولاد ضدزنگ به کار می‌رود و اغلب کارخانجات سازنده ظرفیت ۴ لیتر در ساعت را برای آن درنظر می‌گیرند.

 

 دستگاه آب مقطرگیری دو بار تقطیر

دستگاه‌های آب مقطر گیری دوبار تقطیر فاقد مخزن ذخیره‌سازی آب هستند؛ لذا فرآیند استحصال آب مقطر از آب معمولی طی دو مرحله انجام می‌شود. کندانسور به کار رفته در این تجهیزات برای مرحله اول از جنس فولاد ضدزنگ و برای مرحله دوم از جنس شیشه است. این نوع دستگاه آب مقطر گیری می‌تواند مایعی با درجه خلوص بسیار مطلوب تولید کند، اما برای انجام خنک سازی کندانسور به آب زیادتری احتیاج دارد.

 

 دستگاه آب دیونیزه ساز

به این نوع دستگاه، دیونایزر نیز می‌گویند؛ زیرا پس از عبور آب از آن، آبی دیونیزه به وجود می‌آید. در واقع می‌توان گفت که با عبور آب از این تجهیزات یون‌های آن جدا شده، بنابراین مایعی تمیز و فاقد هرگونه ناخالصی تولید می‌شود.

البته لازم به ذکر است که دستگاه آب دیونیزه ساز قادر نیست که فرآیند حذف یون‌های آب را به طور کامل انجام دهد. بنابراین در صورتی‌که به تصفیه بیشتر و درجه خلوص بالای آب احتیاج دارید، لازم است که از تجهیزات دیگری که معمولا با قیمت گرانتر به فروش می‌رسند، استفاده کنید.

 

کاربردهای دستگاه آب مقطر گیری

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای دستگاه آب مقطر گیری این است که از آن به منظور تولید آب با درجه خلوص بالا استفاده می‌کنند. تهیه آب مقطر با روش‌های معمولی مانند جوشاندن هزینه بسیار زیادی را به دنبال دارد؛ علاوه‌برآن ناخالصی‌های موجود در آب نیز رسوباتی را به وجود می‌آورند. به همین دلیل دستگاه آب مقطر گیری به طور گسترده به منظور تولید آب مقطر به کار می‌رود.

آب مقطر حاصل نیز به‌عنوان نمونه شاهد یا حلال در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام دقیق آزمایشات وجود آب مقطر الزامی است؛ زیرا در غیر این صورت احتمال دارد که در نتایج حاصله خطا ایجاد شود.

دستگاه آب مقطرگیری

 

نحوه عملکرد دستگاه آب مقطر گیری

پروسه تقطیر در دستگاه آب مقطر گیری شامل عملیات بسیار ساده‌ای است که از طریق آن می‌توان دو مایع مختلف را که دارای نقاط جوش متفاوت هستند، به راحتی از هم جداسازی کرد.

نحوه عملکرد دستگاه آب مقطر گیری به این صورت است که طی عملیات تقطیر نخست دمای مایع تا نقطه جوش بالا می‌رود تا فرآیند تبخیر آغاز شود. سپس بخارات حاصله از لوله‌هایی که دارای دمای پایین هستند، عبور می‌کنند تا دمای آن‌ها کاهش پیدا کرده و مجدداً به مایع تبدیل شوند. پس از این‌که فرآیند تبخیر مایع با نقطه جوش پایین کامل شد، یک‌سری ناخالصی‌ها در ته ظرف تجمع پیدا می‌کند.

 

موارد ایمنی و نحوه کار با دستگاه آب مقطر گیری

بهتر است که قبل از راه‌اندازی دستگاه آب مقطر گیری به موارد ایمنی توجه کافی داشته باشید. برای مثال این تجهیزات تنها با آب کار می‌کنند، بنابراین بکوشید که از قطع شدن جریان آب پیشگیری نمایید. همچنین در صورت ریختن آب بر روی یکی از قطعات برقی بلافاصله وسیله را از برق بکشید تا دچار سوختگی نشود. با توجه به این که پس از انجام شدن تقطیر رسوبات زیادی در ظرف باقی می‌ماند، بهتر است که دستگاه هر چند روز یک‌بار به دقت شسته و رسوب‌گیری گردد.

بیشتر دستگاه‌های آب مقطر گیری امروزی اتومات هستند و برای کار با آن‌ها تنها کافی است این تجهیزات را به منبع برق اتصال دهید. سپس مخزن را از آب پر کنید و بعد دستگاه را به حال خود رها نمایید تا فرآیند تقطیر و تصفیه آب را انجام دهد. فقط دقت داشته باشید که به هنگام کار همواره باید بتوانید هاله‌ای از بخار را از قسمت دودکش ببینید؛ همچنین صدای تبخیر آب نیز از سطح المنت‌ها به گوش برسد.

 

مزایای دستگاه آب مقطر گیری

در عصر حاضر استفاده از دستگاه آب مقطر گیری به خاطر مزایای فراوان آن بسیار رایج شده است. از جمله مهم‌ترین این محاسن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سهولت در استفاده و راه‌اندازی

کار با دستگاه آب مقطر گیری بر خلاف سیستم‌های پیچیده‌تر تصفیه آب مانند انواع آب شیرین کن‌های صنعتی بسیار راحت است. نصب این تجهیزات نیز به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

 

خلوص بالای آب

آب مقطری که از طریق دستگاه آب مقطر گیری به وجود می‌آید، دارای درجه خلوص بسیار زیاد و عاری از هر گونه مواد معدنی و میکروب است. چون این ابزارهای آزمایشگاهی می‌توانند انواع نمک‌ها، فلزات، آلاینده‌ها و همه مواد مضر دیگر را از آب جدا کرده و یک آب مقطر با خلوص تضمین شده را به وجود بیاورند.

 

بازگشت سریع سرمایه

ممکن است که به هنگام خرید دستگاه آب مقطر گیری تصور کنید که قیمت آن گران است. اما لازم است بدانید که با خرید این تجهیزات از مزیت بازگشت سریع سرمایه برخوردار می‌شوید. زیرا آب مقطری که با استفاده از این دستگاه تولید می‌کنید، برای شما بسیار ارزان‌تر از خرید آب مقطر تمام می‌شود.

 

کاربرد در حوزه‌های مختلف

یکی دیگر از مزایای دستگاه آب مقطر گیری این است که کاربرد گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف دارد. این تجهیزات منحصربه‌فرد نه تنها در آزمایشگاه‌ها به عنوان حلال مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای مصارف خانگی بسیاری نیز هستند. برای مثال به منظور افزایش طول عمر دستگاه‌های برقی خانگی مانند انواع اتوها و مرطوب کننده‌ها بهتر است که از آب مقطر استفاده شود. همچنین تمیز کردن شیشه با آب مقطر یک سطح کاملا تمیز و عاری از هرگونه رگه را به وجود می‌آورد.

دستگاه آب مقطرگیری GFL آلمان

معایب دستگاه آب مقطر گیری

دستگاه آب مقطر گیری در کنار مزایای بسیار، دارای معایبی به شرح ذیل است:

  • تغییر طعم آب

تقطیر آب با دستگاه آب مقطر گیری اندکی طعم آن را تغییر می‌دهد؛ زیرا ترکیبات معدنی که به آب طعم می‌بخشند، از بین می‌روند.

  • مصرف انرژی زیاد

یکی دیگر از معایبی که می‌توان برای دستگاه آب مقطر گیری برشمرد، مصرف زیاد انرژی است. این تجهیزات  ساعات طولانی برای جوشاندن آب و خنک کردن آن روشن باقی می‌مانند که باعث می‌شود برق زیادی مصرف کنند.

  • زمان‌بر بودن فرآیند تولید آب مقطر

پروسه تقطیر آب و تبدیل شدن آن به آب مقطر نیاز به صرف وقت فراوان دارد؛ زیرا دستگاه آب مقطر گیری شفاف کردن آب را به صورت قطره قطره انجام می‌دهد. بنابراین اگر برای تصفیه آب عجله دارید، باید به دنبال روش‌های پرسرعت‌تر باشید.

 

قیمت دستگاه آب مقطر گیری

امروزه دستگاه‌های آب مقطر گیری با سایزها و ظرفیت‌های متنوعی روانه بازار مصرف می‌شوند؛ بنابراین طبیعی است که با قیمت‌های مختلفی نیز به فروش برسند. به طور کلی پارامترهای تاثیرگذار در قیمت دستگاه آب مقطر مواردی مانند امکانات و قابلیت‌های ابزار، نوع کاربرد، ظرفیت این تجهیزات و کیفیت آب ورودی هستند.

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است که دستگاه را با توجه به اهداف خود خریداری نمایید. برای مثال قیمت ابزاری که به منظور تامین آب مقطر برای یک آزمایشگاه معمولی تهیه می‌شود، با تجهیزاتی که برای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیشرفته به کار می‌روند، قطعاً متفاوت است.

مورد دیگری که به هنگام خرید دستگاه آب مقطر گیری باید مدنظر قرار دهید، میزان سختی آب است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب سختی کمتری دارد، می‌توانید وسایلی با امکانات کمتر و قیمت مناسب‌تر را خریداری نمایید.

 

سوالات متداول

  • دستگاه آب مقطر گیری در چه مواردی به کار می‌رود؟

این تجهیزات برای تهیه آب خالص و آب مقطر در انواع آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، دارویی و همچنین برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند.

  • دستگاه‌های آب مقطر گیری قادر به جداسازی چه نوع ترکیباتی هستند؟

این ابزارها به خوبی می‌توانند انواع نمک‌ها، فلزات مضر، باکتری‌ها، ویروس‌ها، کلر و حتی مواد معدنی که موجب سختی آب می‌شوند را حذف کنند.

در صورت تمایل به خرید دستگاه های آب مقطرگیری با تجهیزات آزمایشگاهی آذین در تماس باشید.