تجهیزات آزمایشگاهی آذین
azin lab logo

راهنمای خرید تانک نیتروژن مایع مناسب | انواع تانک ازت

آخرین بروزرسانی : سپتامبر 17, 2023
انواع تانک ازت مایع
آنچه در این مقاله می‌خوانید ...

خرید تانک نیتروژن مایع چه نکاتی دارد؟ چگونه یک تانک ازت مایع خریداری کنیم؟

 

خرید تانک نیتروژن مایع

خرید تانک نیتروژن مایع از جمله خریدهایی است که قبل از آن توصیه میکنیم حتما نکات مربوط به آنرا مطالعه نمایید. در بازار جهانی، تانک های ازت تحت برندهای مختلف آمریکایی، چینی، فرانسوی، اتریشی و … عرضه میشوند و با توجه به دلیل استفاده کاربر، در حجم های متنوع 2/5 تا 65 لیتری عرضه میشوند. از تانک های ازت استفاده های زیادی میشود که کاربرد آن در حوزه های صنعتی، پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی و … دیده میشود. برای مثال برای نگهداری اسپرم گاو نر جهت عمل تلقیح مصنوعی ، یا برای نگهداری نیتروژن مایع خوراکی برای تولید بستنی نیتروژنی ، یا … . برای تجربه یک خرید خوب، باید به سایز تانک ازت مایع و قطر دهانه تانک توجه کنید. در ادامه توضیحات مربوط به هریک از این شاخصه ها آورده شده است …

جهت شارژ یا سفارش نیتروژن مایع با شماره های 02166578892 و یا 02166572995 تماس بگیرید.

 

سایز تانک

 برای خرید تانک نیتروژن مایع یا کانتینر ازت مایع  مهم ترین کار تخمین زدن سایز یا اندازه تانک ازتی هست که برای نیاز شما مناسب می باشد. تانک های ازت مایع در احجام مختلف در بازار یافت می شوند. از کوچکترین آنها که 500 میلی لیتر ازت نگهداری می کنند تا بزرگترین تانک که 300 لیتر ازت مایع ذخیره می نماید. بطور کلی، تانک های ازت بزرگتر، قیمت های بیشتری نیز دارند. تانک های بزرگتر نه تنها نیتروژن مایع بیشتری نگهداری می نمایند؛ بلکه می توانند مواد بیشتری را که شما می خواهید ذخیره کنید، نگهداری نمایند. ضمن اینکه اغلب اوقات، زمان مورد نیاز پر کردن مجدد آنها نیز طولانی تر است.

پزشکان زنان و پزشکان پوست و مو اکثراً تانک ازت با حجم های 6 و 10 لیتری را برای شارژ کردن مخازن کوچک کرایو اسپری ، کرایو پوست و کرایو زنان استفاده می کنند. دامپزشکان و دامداران برای تلقیح مصنوعی و انتقال اسپرم، به خاطر راحتی حمل و نقل، از تانک ازت 3 لیتری ، تانک ازت 6 لیتری و در مواردی تانک ازت 10 لیتری بهره می برند. از تانک های نیتروژن مایع با حجم 35 لیتر به بالا، به دلیل مشکل در حمل و نقل تانک، فقط برای نگهداری نمونه ها، ازت در آزمایشگاه ها و مراکز مورد نیاز پزشکی و صنعتی استفاده می کنند.

 

قطر دهانه تانک

پارامتر بعدی که شما باید به آن توجه کنید قطر دهانه تانک ازت می باشد. قطر دهانه تانک ازت با مدت زمان نگهداری ازت در داخل تانک رابطه عکس دارد. هر چقدر قطر دهانه تانک ازت بزرگتر باشد. مدت نگهداری ازت مایع در داخل تانک کمتر و زمان مورد نیاز برای پر کردن مجدد تانک ازت، کوتاهتر می شود. انتخاب قطر دهانه مخزن نیتروژن مایع بسته به نوع و اندازه نمونه ای است که شما می خواهید در داخل تانک ذخیره نمایید. اگر تانک ازت را صرفاً برای نگهداری ازت مایع به مدت طولانی تر می خواهید و نیاز به برداشت نیتروژن از تانک یا قرار دادن نمونه در داخل آن ندارید، توصیه می شود تانک های ازت با دهانه کوچکتر معمولاً دهانه 5 سانتیمتری و بدون کنیستر (ملاقه) را خریداری نمایید.

 

[masterslider id=”11″]

در تصاویر فوق می توانید تانک ازت، رک (باکس) و ملاقه (کنیستر) را مشاهده نمایید.

 

برای اطلاع بیشتر از ویژگی های نیتروژن مایع، مقاله سوالات متداول در خصوص نیتروژن مایع را مطالعه نمایید.

 

نکات کلیدی برای خرید تانک نیتروژن مایع

اگر شما می خواهید داخل تانک ازت نمونه قرار داده و از آن نگهداری نمایید یا شما می خواهید بصورت متداول از نیتروژن مایع موجود داخل تانک برداشت نمایید توصیه می شود به موارد ذیل توجه نموده، سپس اقدام به خرید تانک ازت نمایید:

  • اگر نمونه شما بصورت ویال می باشد و می خواهید نمونه های ویال را نگهداری نمایید، توصیه میشود از تانک های ازت رک خور که ملاقه آنها به شکل مکعب با تقسیم بندی 5*5 (25 خانه)، شماره گذاری شده و در چند طبقه (معمولاً 6 یا 7 طبقه) می باشند استفاده نمایید. این تانک ها غالباً در حجم های 20 لیتر، تانک ازت 35 لیتری و تانک ازت 47 لیتری در بازار موجود بوده و به اسم تانک های رک خور معروف می باشند. در داخل این تانک ها حدود 900 نمونه ویال می توان ذخیره کرد.
  • اگر نمونه شما بصورت ویال نمی باشد. در اینصورت براساس قطر بزرگترین نمونه ای که می خواهید داخل تانک نگهداری نمایید می توانید قطر دهانه مناسب تانک ازت تون رو انتخاب نمایید. به اینکه نیز توجه نمایید.که قطر دهانه تانک ازت شما حداقل 2 واحد از بزرگترین قطر نمونه شما بزرگتر باشد. تا بتوانید نمونه خود را راحتتر داخل تانک قرار داده و دوباره از آن خارج کنید. همچنین شکل هندسی نمونه شما نیز تاثیر بسزایی در انتخاب قطر دهانه تانک ازت دارد.

 

در حال حاضر در بازار جهانی، کمپانی های زیادی هستند که در حال توزیع تانک ازت به سراسر جهان هستند. شرکت تجهیزات آزمایشگاهی آذین نماینده فروش و توزیع کمپانی های مختلف تولید کننده تانک ازت مایع در ایران است که با سابقه چندین ساله خود توانسته رضایت متقاضیان خود را فراهم کند. برای خرید تانک نیتروژن مایع، یا مشاهده برندها و انواع مدل های تانک ازت میتوانید با تلفن تماس شرکت آذین به شماره های 02166578892 و یا 02166572995 ارتباط گرفته و از همکاران فروش ما راهنمایی بگیرید.

 

موفق و پیروز باشید و به امید اینکه یک خرید خوب تانک نیتروژن مایع را تجربه کنید …

 

اشتراک گذاری این مطلب: