تجهیزات آزمایشگاهی آذین
azin lab logo

فروش دستگاه نقطه ذوب و نقطه جوش

فروش انواع دستگاه نقطه ذوب و نقطه جوش در شرکت تجهیزات آزمایشگاهی آذین

جهت خرید دستگاه نقطه ذوب و نقطه جوش با ضمانت یکساله و 10 سال خدمات پس از فروش با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

همراه با یک سال ضمانت

کلیه تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی با یک سال گارانتی به مشتریان محترم ارائه خواهد شد؛ بنابراین با خیال راحت از ما خرید کنید!

10 سال خدمات پس از فروش

برای تمامی تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی که از آذین خریداری نمایید 10 سال خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است.

تعمیر دستگاه نقطه ذوب و جوش

تعمیر دستگاه تعیین نقطه ذوب و نقطه جوش خود را به کارشناسان فنی و تعمیرکاران شرکت تجهیزات آزمایشگاهی آذین بسپارید.

مشاوره رایگان قبل از خرید

همکاران ما در واحد فروش شرکت آذین، با افتخار و بردباری آماده پاسخگویی به سوالات پیش از خرید شما عزیزان هستند.​

قیمت دستگاه اندازه گیری نقطه ذوب

(تماس بگیرید)

خرید دستگاه تعیین نقطه ذوب و جوش

دستگاه نقطه ذوب و نقطه جوش چیست؟

نقطه ذوب، نقطه دمایی است که در آن ماده به حالت مایع تبدیل می‌شود و نقطه جوش نیز نقطه دمایی است که در آن ماده به حالت گاز تبدیل می‌شود. دستگاه نقطه ذوب و نقطه جوش، دستگاهی است که برای اندازه‌گیری دما‌های نقطه ذوب و نقطه جوش مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل یک بلور، یک محفظه محلول و یک ترمومتر می‌شود. دستگاه نقطه ذوب و نقطه جوش معمولا برای تعیین و شناسایی مواد مختلف، کنترل کیفیت و تحقیقات علمی در علوم شیمی و فیزیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف از تعیین نقطه ذوب در آزمایشگاه

تعیین نقطه ذوب یک ماده در آزمایشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد و اهداف اصلی مختلفی را شامل می‌شود. از جمله این اهداف اصلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. شناسایی ماده

هر ماده دارای نقطه ذوب مشخصی است که به عنوان یکی از خصوصیات آن ماده شناخته می‌شود. بنابراین تفکیک و شناسایی مواد یکی از اهداف تعیین نقطه ذوب است.

2. تعیین خلوص

ماده خالص دارای یک نقطه ذوب دقیق و محدود است و یک ماده ناخالص که دارای آلاینده‌های مختلفی باشد، نقطه ذوبی پایین‌تر یا بالا‌تر از میزان مشخص شده دارد. بنابراین تعیین خلوص ماده یکی از اهداف تعیین نقطه ذوب است.

3. کنترل کیفیت

اطمینان از کیفیت مواد و محصولات در صنایع مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد و کنترل کیفیت مواد از طریق تعیین نقطه ذوب، یکی از روش‌های اعتبارسنجی و تضمینی محسوب می‌شود.

4. بررسی تغییرات در رفتار حرارتی

نقطه ذوب ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند فشار و حالت محیطی تغییر کند و بررسی این تغییرات با تغییر در رفتار حرارتی ماده موجب فهم بهتر خواص ماده می‌شود.

5. تعیین ترکیبات مخلوط ها

در ترکیب‌ها و مخلوط‌ها، نقطه ذوب ممکن است میان نقطه ذوب مواد تشکیل دهنده تغییر کند و دانستن این اطلاعات موجب تعیین ترکیبات و مقادیر مختلف اجزای موجود در مواد مخلوط می‌شود.